«-Доброго дня, а порадьте будь ласка школу для PR-менеджера, аби вона спеціалізувалась на громадських організаціях? –
А немає такої школи».
Діалог в фейсбуці.
Цей текст я пишу не для громадських організацій. Більшість з них вже давно зрозуміли, що PR –це важлива штука без якої далеко не заїдеш. Цей текст я пишу для донорів, які це, в принципі, теж розуміють, але якось не дуже.
Шановні представники донорських організацій, я часто з вами часто на цю тему спілкувалась, але, мабуть, була не настільки переконливою. Тож спробую це зробити письмово.
Отже, яка ситуація наразі в сфері PR в громадському секторі?
Чого немає?
Немає ЖОДНОЇ постійної школи, де піарники можуть навчатися чи піднімати свій професійний рівень. Якщо правозахисники, медіатори і т.п. щороку мають змогу навчатися та підвищувати кваліфікацію, піарники такої можливості не мають.
Запит на фахівців є. Потреба в ефективних комунікаціях є. Регулярного навчання нема.
Немає жодної конференції для PR в громадському секторі. Для порівняння, в бізнесі їх мінімум раз в квартал проводять.
Немає конкурсів на кращий PR проект, соціальну рекламу, PR-ника і т.п. А це б стимулювало розвиток, чи не так?
Немає жодної платформи, присвяченої виключно комунікаціям в громадській сфері, оглядам тенденцій, аналітиці тощо.
Що є?
Час від часу проводяться тренінги, курси на 2-3 дні максимум. І туди організатори намагаються вкласти ВСЬО-ВСЬО. Брендинг, СММ, комунікаційну стратегію. Нещодавно мені надійшов запит: «Марино, ти можеш розказати учасникам тренінгу, як побудувати комунікації для адвокасі-кампанії… За годину». Ні, не можу. І ті, хто кажуть, що зможуть це зробити – брешуть. За 2-3 дні людину PR не навчиш.
Є бізнес-школи, навчання в яких коштує від 7 до 110 тис. грн. Я порахувала, що витратила на навчання 45 тис. грн. Без жодної допомоги організації, в якій я працювала. Бо я фанат А чи багато колег може собі це дозволити?
Моя улюблена громадська організація ІСАР «Єднання» надає можливість організаціям запросити до себе фахового тренера, який навчить працювати в сфері комунікацій.
Є сайт prostir.ua де можна знайти багато корисних порад.
Можна читати книжки. Їх аж 2, які присвячені специфіці НУО (може ще якісь підкажете?)
– PR в громадських організаціях (Андрій Куліш)
– «Заборонена книга: Практичний посібник «Комунікації в громадських організаціях» (ваша покірна слуга) –
Є група в фейсбуці PRанья, де з’являється цікава інфо для піарників НУО та ведеться спілкування між фахівцями.
Що буде?
З вересня цього року стартує Communication Laboratory (CLAB) для піарників громадських організацій. Місце для зустрічей та фахових обговорень, плюс будемо запрошувати спікерів від бізнесу та успішних в сфері комунікацій громадських організацій. Можливо це старт найбільшого та найважливішого в сфері PR для НУО проекту в Україні. І якщо ви хочете стати його частиною – приєднуйтесь до групи PRанья, там будуть всі новини.
Підтримати CLAB вже зголосилися ІСАР «Єднання» та prostir.ua. Ми сподіваємось, до проекту приєднаються і інші партнери. Нам необхідна підтримка, якщо ми бажаємо, аби громадський сектор України став більш впливовим. І ви можете цьому посприяти. Приєднуйтесь!
До зв’язку у фейсбуці, ваша Марина Говорухіна
Марина Говорухіна для сайту Громадський простір